Tuesday 15 January 2013

USS!!!

Salam sejahtera..salam tahun baru 2013 (rase belum lewat lg nak wish kan..) rase dah berkurun aku tak meng-update blog ni.so skg aku mengagahkan diri dok meng-update for my Universal studio singapore trip hohoho..trip ni aku pegi mase NOV 2012 so kira tak ler berkurun sgt kan..
 Plan asal aku nak pegi Padang Indonesia terpaksa cancel tapi kaki ni gatal nak gak travel on Nov. So nak hilang kan rasa gatal tu aku pegi lah sebey kt google tempat2 yg best & terjumpa plak tiket murah (rM186 je..)termasuk tiket USS+transportation dr JB. mmg dah lama aku mengidam nak g sana hehe..so aku pun balik jb& pegi lah beli tiket tu kat Terminal bus Lakin padahal sebulan lg kot nak pegi hoho semangat (^.^)v
....dok xcited menghitung hari nak g USS kejadian malang tu menimpa aku uhu (tu lah org kata jgn terlampau xcited nanti keciwak) tp lps seminggu aku blh jln sikit2 n aku pegi juga USS dgn kaki yg berbalut..

uhu kaki oh kaki uhu demi USS..
So hari yg dinantikn tiba jgak hehe..pepagi lagi member aku dah amik aku g Lakin cz bus kitorg gerak pukul 9.sampai je Larkin punya lah kalut travel agent tu tak buka lg hampes tol.Nak hilangkan kalut kitorg pegi brekpes dulu kt McD =)
tak lama kemudian diorg dah buka n tunjuk tiket terus pegi tempat tunggu bus.ngam2 cun pukul 9 bus pn datang (bagus sharp time...) sampai kt Kastam Johor kitorg pn turun lah g mengecop pasport..amik mase dlm 15min gak lah n bus tunggu kat bwah tp bile sampai kastam singapore fuhh mak oit blh bengkak kaki aku yg sedia bengkak ni uhu..cz officer yg on duty tu punye lah lenggang mak ilah slow gilerr..nasib baik uncle driver bus tu paham cz dia tunggu lama giler kot nak dekat sejam..
So bus pun gerak menuju ke selatan singapore dgn kelajuan yg ditetapkan uhu dlm pukul 12 tghari sampai le kitorg..syukur jejak jugak aku kt sini...........

process mengecheck tiket
Sesampai je kat sane kitorg terus explore ke waterWorld area cz water show start pukul 12.30..so dgn gagah ye aku ke sana..sampai sana kita blh pilih wet area or dry area.If korang rase nak kene simbah sila lah duduk kt wet area.tp aku pilih duduk kt dry area cz aku amik photog kot =)
sebelum show start diorg dah mula dah sesi memandikan org kt area wet area hoho.basah gile and tak de makne ye pakai raincoat...so silalah check d'out photog:

sesi simbah-menyimbah ;)

one part of d'show

fuhhh yoo sudah meletop
Abis je show kitorg gerak ke Lost World area tp manusia cam semut ari tu..so kitorg terus kan misi mencari lunch hoho..so benti jap kt Egypt area..
cost utk lunch ari tu dlm $20
makan sudah..perut pun sudah overloading uhu so tak blh lah nak main roller coaster kat Egypt area nanti sia2 je aku isi..jadi kitorg pegi lah jejalan kat area transformer click2 photog..nak amik gambar dgn bumblebee punye lah panjang line so aku amik lah dr jauh je (~,~)"
dah bosan click2 photog kitorg masuk lah kt Transformer The Ride 3D..mase masuk tu de 2 line one in group or individual..nak cepat punya pasal aku n member aku amik individual ye line.kalau line ni kita tak dapat lah gather2 dgn kawan kite...tp ok pe mase dlm mende alah tu bkn kite nk tgk kwn kite pon hoho..nak jerit pon tak kisah kenal ke tak kenal.and aku rse ni lah yg paling best (^.^)v
dapat tgk autobot dr jauh je..
Dah keluar dr Sci-Fi City a.k.a transformer area aku pun belek2 lah map USS..tgk mane de show terdekat so gerak lah ke New York utk tgk show Light,Camera,Action!. Kat sini tunjuk set filem PakCik Steven..de lah tunjuk mcm mane buat ribut & adegan letop meletop..ok lah utk isi mase terluang hoho ye lah aku nk main mende2 kt situ xdapat cz langkah aku limited uhu....padan le muka kaki xbaik lagi aku nak pegi jugak (opsst terbebel utk diri sendri plok)
api dia real kot..

jam time tu dah tunjuk dlm pkul 3 dgn semangat ye aku menuju ke Madagascar area nak tgk Boogie show  sampai je situ org tak ramai lg so aku pilih port yg cun..tak lame kemudian keluar lah Mr.Alex & d'gangs.

welcome to Madagascar

Mr.Alex & d'gang

pingu


video ni  aku sempat record mase otw ke Sesame street so benti lah kejap tgk diorg nyanyi hehe..sodap sore diorg ni =) mase kat Hollywood aku nampak Pakcik Charlie je tu pun ramai yg beratur nak amik gambar dgn dia ..maybe aku pegi non-peak time so diorg ni xberapa nak keluar kot..


uhu next time aku nak naik mende alah niii



sementara nak tunggu Rock show pkul 6ptg kitorg lepak kat Far Far Away Kingdom =) kat sini korang blh tgk Shrek Adventure 4D...hehe siap kene air liur si Donkey lg. Syokk r..


akhir ye aku beli gak botol ni dgn harga $12..if nak refill byar sedolar je 
 ok pukul 6 sudah so kitaorg ke Rock show.... mase masuk hall ni sgt lah strict pakguard dia tak bagi amik gambar uhu kesimpulan nya no pic in d'hall (T.T)"

 sementara nak tunggu bus kitaorg pkul 8.45, kitorg jejalan kt area pintu masuk tu utk check d'out souvenir nak bwak balik...aku wajib lah cari t-shirt kan..tp manusia dah semakin ramai so mood nak memilih tu kureng...naseb baik aku dah shoppin' awl2 & last2 ni just tgk2 je..

posing2 @Hollywood

tanda manusia rakus memilih hoho...

hasil shoping-an
Pop-corn on d'corner


dalam pukul 8 kitorg keluar dr USS & jejalan kt luar pula..dr jauh aku dah nampak Hard Rock cafe, niat di hati nak masuk sana tp kaki aku cam over limit je uhu sakit gile so kitaorg just lepak dpn candylicious je.. 
hard rock cafeee...


dah puas melepak kat atas kitorg pun turun lah bawah nak tunggu bus tp rupa nya bus yg tunggu kitorg haha..nasib baik uncle bus tak tinggal....
bus kitorg..
dah naik bus lepak gilerr & aku sempat membuta lg sbb way nak ke JB malam tu teramat lah jammed.almaklum lah time org balik keje...last2 sampai Larkin dlm pukul 11 & kitorg terus g bayar parking... uhu amik ko parking kene rm13 tp pe blh wat redha je lah.
pepun xperience ke universal studio mmg best walaupun aku just tgk show n shopin je...so aku rasa nak repeat lg dlm keadaan sihat walafiat (^.^)v..

::Sekian::